3. Základní škola Holešov
JAZYKOVÝ ZÁJEZD DO ANGLIE Ve středu jsme vyjeli za slunečného počasí. Dnes ráno nás přivítalo pravé londýnské počasí. Zatím neprší, snad nám to vydrží. Máme za sebou návštěvu Geenwich s nultým poledníkem, prošli jsme si Greenwichský park a omrkli Cutty Sark – nejrychlejší plachetnici své doby, vyfotili jsme se i u Toweru. Teď už se plavíme po Temži.

Včera jsme ještě zvládli náročný pěší okruh kolem Big Benu, Westminsterského opatsví, na Trafalgarském náměstí jsme se vyfotili a pokračovali jsme ne Leicesterské náměstí s kinem Odeon, kde probíhají světové premiéry filmů, prošli jsme si Čínskou čtvrť a pak jsme zkontrolovali, jestli je doma král Karel III, ale Buckinghamský palác byl bohužel bez krále.

Dnes nás čeká nejen typické britské počasí, ale i náročná procházka do Kensingtnu, Oxford streat a snad i odpočinek v Hyde park. Hned dopoledne navštívíme Národní historické a přírodopisné muzeum. Rodiny máme skvělé, všichni jsme moc spokojeni.

Druhý den v Londýně. Po srazu na meeting pointu jsme se autobusem vydali na parkoviště O2 Arény. Metrem, již jako profíci, jsem se přemístili na Kesington. Zde na nás čekala prohlídka Natural History Museum -už je ta budova nás nadchla, prostě nádhera. Bylo náročné vše projít, ale nám se to podařilo. Z muzea jsme se vydali k Albertově památníku a Albert´s Hall, princ Albert manžel královny Viktorie podporoval umění. Přes Kesingtonské zahrady jsme se dostali i k paláci, kde žila královna Alžběta II. A princezna Diana. Odtud jsme přes Hyde Park došli k Oxford Street a tam to začalo, velká nákupní horečka. Unavení, ale spokojení, že každý si něco koupil, jsme se vrátili do autobusu a těšili se na návrat do rodin. Jsme rádi, že na nás čekají skvělí hostitelé. A také chválíme naše řidiče, díky kterým bezpečně a včas dojedeme na předem určené místo.

Sobotní dopoledne jsme strávili prohlídkou Stonehenge. Za občasného deště jsme obešli tyto magické kameny. Součástí prohlídky bylo i muzeum s videoprojekcí a obydlím, ve kterém přebývali stavitelé. Odpoledne jsme se přesunuli do Salisbury, kde jsme měli prohlídku katedrály. V ní je vystavena Magna Charta, Velká listina práv a svobod z roku 1215. Již tradičně jsme celý den zakončili nákupy. Děkujeme naší skvělé průvodkyni Monči, že to skvěle řídí a plánuje tak, že vždy máme čas na naše oblíbené shoppování.

Krásná neděle ve Windsoru a Oxfordu. Ráno jsme přijeli do prázdného města, byla to paráda, sluníčko svítilo, všude byl prostor a tak jsme si v klidu městečko prošli. Pak nás čekala prohlídka královského hradu, byl to nádherný, neskutečný zážitek. Škoda, že se vevnitř nemůže fotit. Královské komnaty byly majestátní. Ani se nám z hradu nechtělo. Po našem tradičním shoppování jsme zamířili do Oxfordu. Zde nás čekala prohlídka města, ale hlavně Christ Church college, kde je jídelna známá z Harryho Pottera. Byli jsme překvapeni, že jídelnu studenti využívají dodnes, již se pomalinku chystala večeře. Celý den byl úžasný.

V pondělí ráno jsme se rozloučili s našimi rodinami a přesunuli jsme se na pobřeží, do přístavního městečka Hastings. Jeho dominantou je zřícenina hradu, ale navštívili jsme i velmi oblíbené pašerácké stezky a dověděli se tak o době, kdy se do Anglie pašovalo zboží. Společně jsme navštívili akvárium Bluereef. Vše bylo moc krásné. Samozřejmě nesmělo chybět ani naše oblíbené shoppování. Tentokrát zněl úkol jasně! Zajistit si jídlo na cestu domů. A také ti, kteří ještě nestihli ochutnat tradiční pokrm Fish and chips, měli dnes poslední možnost. Nyní už jsme na cestě domů. Bylo to tady krásné, ale doma je doma. Už se na vás všechny těšíme.

I na zpáteční cestě jsme využili Eurotunel (anglicky Channel Tunnel), který vede pod kanálem La Manche. Tunel je dlouhý něco málo přes 50 km a cesta vlakem z Anglie do Francie trvá pouhých 35 minut. Pak už to bude domů jen „kousek“.

výletníci z 8.C a 9.C z Anglie

Fotografie si můžete prohlédnout ve fotogalerii - zde

Vytvořeno: 2015 | Všechna práva vyhrazena | Web: A. Maťová | Design: J. Sovadníková |